Nya vindar

 Efter en tid med andra projekt och att ta hand om sig själv har jag överraskande hittat tillbaka till skrivandet.

Nya historier och karaktärer besöker mig och har en massa fantastiska historier att berätta. Nu sitter jag och bara älskar denna kreativa process - det är så kul och det är verkligen det jag har passion för. Det kommer till mig nya och gamla samarbetspartners och det är så spännande.

Jag skyndar långsamt och det får ta den tid det tar - jag har inte bråttom. Livet består av så mycket och jag vill kunna njuta av varje minut.

Jag kommer fortfarande skriva om livet kring tjärnen, och i mångt och mycket är det Klingstatjärn utanför köksfönstret där det händer men också barndomstjärnen i Hälsingland med sin mystik som finns med. Och det är sagor som kommer till mig, så det är det jag fortsätter skriva.

Tipsar om en promenad i skogen, det är där jag får höra dessa historier och hittar lugnet och glädjen. Jag bjussar också på ett smakprov och påminner dig om att vara snäll mot dig själv.


"Har du sett något röra sig i ögonvrån men när du vänder blicken så finns inget där? 
Eller har du någon gång förgäves letat din nyckelknippa och som sedan dyker upp på ett oväntat ställe? Har du vaknat av knappt hörbart tissel mitt i natten eller börjat nynna på en obegriplig melodi helt plötsligt? Då har du varit i fossingarnas närhet. 
Det sägs att en människa som aldrig sett en fossing, inte tittat särskilt noga på sig själv heller"


 John Bauers bild till "Sagan om älgtjuren Skutt och lilla prinsessan Tuvstarr"