Äntligen fortsättning på sagan runt tjärnen

Jag är så glad!
Den nya boken ”Sagan om Fossingarna och skatten” är på gång.
Illustrationerna från himlariket och skapade av fantastiska konstnären Eva Sondell, min kollega och nu kära vän, är klara.

Genialiska Olof Ahlström, konstnär och bokens grafiska designer och även han kär vän, lägger nu sin magiska hand över text och illustrationer för att förvandla skapelsen i en vacker kostym.

Sagan är en fristående fortsättning av ”Sagan om Sagan om Samuel och Sol”. Serien av sagor kommer bli fyra böcker där varje saga följer ett naturväsen genom en årstid.

Samuel och Sol utspelade sig en sommar.
Fossingarna får du följa en spännande höst där de letar livets största (?) skatt. Jakten på skatten tar dig genom vackra miljöer runt (Klingsta) tjärnen och (Prästhus) berget i magiska skogen.

Småfolket, som det handlar om, har jag hört om sedan barnsben. Den äldre generationen har många historier om dem att berätta och jag vill att de ska leva vidare till nästa generation. Småfolken har funnits i vår folktro och närhet och har vishet och klokskap att föra vidare till oss.

Genom mina promenader runt tjärnen har de här historierna kommit till mig, och de vill verkligen berättas!

Boken kommer ut via mitt eget förlag VI&LIN. Vill du ha ett besök av mig är du välkommen att kontakta mig.

Boka in den 19:e maj då bokrelease sker på "Konst i Kvarn" i Allsta.
Läs mer här.

Varmt varmt välkommen! Vi ses då kära vänner✨